ΟΜΑΔΑ Γ


Μόνο με internet explorer θα μπορέσετε να μεταβείτε στις ιστοσελίδες με επιτυχία. 
1ο   Φύλλο Εργασίας  Γ΄  ΟΜΑΔΑ

Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος  
Κατοχή
Ανοίξτε  ένα αρχείο Word στο οποίο θα μεταφέρετε το υλικό που θα συγκεντρώσετε από τις παρακάτω διευθύνσεις, ανά κεφάλαιο. Αποθηκεύστε το αφού γράψετε την ομάδα στην οποία ανήκετε και τα ονόματά σας. Σε αυτό το αρχείο θα προσθέσετε στη συνέχεια όλες τις εργασίες που ακολουθούν.     
Αν έχετε άγνωστες λέξεις, μεταβείτε στο Λεξικό Τριανταφυλλίδη http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html
Μεταβείτε στην παρακάτω διεύθυνση, μελετήστε  την 1η παράγραφο http://www.ww2.gr/index.php?option=articles&id=1511  , μελετήσετε την επόμενη  http://www.ime.gr/chronos/14/gr/1940_1945/occupation/index.html  και  συντάξτε ένα κείμενο  που να περιέχει τις  παρακάτω πληροφορίες.
1.       Πότε ξεκίνησε η περίοδος κατοχής και ποια η διάρκειά της,
2.       Γιατί επενέβησαν οι γερμανικές δυνάμεις,
3.       Γιατί φέρει την ονομασία «τριπλή», ποιες περιοχές κατείχαν οι τρεις δυνάμεις κατοχής και για ποιους λόγους( η Γερμανία και η Βουλγαρία)  τις επέλεξαν,
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, στο σημείο αυτό, το βίντεο της πρώτης  (από τις παρακάτω) διεύθυνσης η το χάρτη της δεύτερης,
4.       Περιληπτικά να αναφερθείτε στην κατάσταση που επικρατούσε στην κάθε ζώνη κατοχής, ξεχωριστά,
5.       Αναφερθείτε στο Μεγάλο Λιμό και επικεντρωθείτε  στον πρώτο κατοχικό χειμώνα του 1941-1942. Διαβάστε την 1η παράγραφο της παρακάτω σελίδας http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%9B%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1  , στη συνέχεια  κυλήστε την στο κεφάλαιο «Ανθρωπιστικό αδιέξοδο».  
6.       Περιγράψτε, συνοπτικά,  την  έκταση της ανθρωπιστικής καταστροφής, αξιοποιώντας την «πηγή» , την εικόνα της σελίδας,  εικόνες από τις παρακάτω διευθύνσεις αλλά και από τις προηγούμενες σελίδες
http://www.scribd.com/doc/70645250/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%AE-1941-1944-%CE%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%B7-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CE%B9 Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο και καταγράψτε όσο μπορείτε περισσότερες λέξεις/φράσεις  που να περιγράφουν την κατάσταση.

7.      Ολοκληρώστε την παρουσίασή σας παραθέτοντας την παρακάτω πηγή και γράψτε ένα δικό σας σχόλιο (περίπου 20-25 λέξεων).

«…Σε όλα τα κατεχόμενα εδάφη βλέπω τους ανθρώπους να ζουν εκεί μπουκωμένοι στο φαΐ, ενώ ο δικός μας λαός πεινάει. Για τ’ όνομα του Θεού, δεν σας στείλαμε εκεί για να δουλέψετε για την ευημερία των λαών που σας εμπιστευτήκαμε, αλλά για να πάρετε όσο περισσότερα μπορείτε ώστε να μπορέσει να ζήσει ο γερμανικός λαός. Περιμένω από εσάς να αφιερώσετε τις δυνάμεις σας σ’ αυτό. Αυτή η συνεχής έγνοια για τους ξένους πρέπει να τελειώνει μια για πάντα… Καρφί δεν μου καίγεται όταν μου λέτε ότι οι άνθρωποι της ζώνης ευθύνης σας πεθαίνουν από την πείνα. Αφήστε τους να πεθαίνουν, εφόσον έτσι δεν λιμοκτονεί κανένας Γερμανός..».
Ο Γκαίρινγκ προς τους Αρμοστές του Ράιχ και τους Στρατιωτικούς διοικητές των κατεχόμενων εδαφών, 6 Αυγούστου 1942.

Συντακτικό
·         Μεταβείτε στην παρακάτω Διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/grammatiki_a_b_c/s_1_200.pdf  , διαβάστε προσεκτικά τη θεωρία  της σελίδας 149 για τις Τελικές επιρρηματικές προτάσεις καθώς και το 2ο μέρος της σελίδας 153.
·         Μεταβείτε και στη διεύθυνση http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/eisodos.htm   επιλέξτε από την κίτρινη μπάρα επάνω  (οριζόντια) τον τίτλο "ΝΕΑ"  / Από το κεφάλαιο "Θεωρία για τη γραμματική και το συντακτικό της νέας ελληνικής" επιλέξτε "Δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις"  και στη συνέχεια "τελικές προτάσεις"

      Διαβάστε το παρακάτω κείμενο, υπογραμμίστε όλες τις προτάσεις που εισάγονται με «να» και «για να» και κατατάξτε τες  στον πίνακα που ακολουθεί.
«…Σε όλα τα κατεχόμενα εδάφη βλέπω τους ανθρώπους να ζουν εκεί μπουκωμένοι στο φαΐ, ενώ ο δικός μας λαός πεινάει. Για τ’ όνομα του Θεού, δεν σας στείλαμε εκεί για να δουλέψετε για την ευημερία των λαών που σας εμπιστευτήκαμε, αλλά για να πάρετε όσο περισσότερα μπορείτε ώστε να μπορέσει να ζήσει ο γερμανικός λαός. Περιμένω από εσάς να αφιερώσετε τις δυνάμεις σας σ’ αυτό. Αυτή η συνεχής έγνοια για τους ξένους πρέπει να τελειώνει μια για πάντα… Καρφί δεν μου καίγεται όταν μου λέτε ότι οι άνθρωποι της ζώνης ευθύνης σας πεθαίνουν από την πείνα. Αφήστε τους να πεθαίνουν, εφόσον έτσι δεν λιμοκτονεί κανένας Γερμανός..».



Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις
(απαντούν στην ερώτηση ποιος ,ποιον, τι;)
Δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις
(απαντούν στην ερώτηση για ποιο σκοπό)















2ο   Φύλλο Εργασίας  Γ΄  ΟΜΑΔΑ

Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος  
Α. Το ολοκαύτωμα των Εβραίων
Ανοίξτε  ένα αρχείο Word στο οποίο θα μεταφέρετε το υλικό που θα συγκεντρώσετε από τις παρακάτω διευθύνσεις, ανά κεφάλαιο.    


·         Παρακολουθήστε, προσεκτικά, το  παρακάτω βίντεο έως 6:32
http://www.youtube.com/watch?v=AuHOWuHygRY   Συντάξτε ένα κείμενο το οποίο να περιέχει τις παρακάτω πληροφορίες:
1.       Τι ήταν η «Ευγονική» και  για ποια εγκλήματα ευθύνεται,
2.       Τι έκταση έχει πάρει τον 20ο αι.,
3.       Ποια η άποψη του Χίτλερ για την  «ευγονική»;
4.       Ποιο ήταν το σχέδιο των Ναζί;  Αρχικά πείθουν το κοινό ……. Κατόπιν επεκτείνουν τον ορισμό του «κατώτερου» …..
5.       Τ4 ονομάστηκε το πρόγραμμα των Ναζί που οδήγησε στη δολοφονία περίπου ………. που θεωρήθηκαν ………..
6.       Πού εφάρμοσαν στην αρχή τις μεθόδους τους και πού στη συνέχεια,
7.       Πόσα εκατομμύρια Εβραίων πέθαναν ως αποτέλεσμα της πολιτικής  εξόντωσής τους από τους Ναζί;
·         Προσθέστε πληροφορίες στο κείμενό σας τις οποίες θα αντλήσετε από την παρακάτω διεύθυνση (περιληπτικά)  http://www.ww2.gr/index.php?option=articles&id=1209
Παρακολουθήστε το παρακάτω Βίντεο από 3:30
ü  Ποια είναι τα δικά σου συναισθήματα και οι σκέψεις σχετικά με τη μεταχείριση των Εβραίων; (σε μία παράγραφο)

Β. Το ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων

αντλήστε τα στοιχεία που σας είναι απαραίτητα για να κάνετε μία μικρή αναφορά (200 λέξεων) σχετικά με τον παραπάνω τίτλο. Αν επιθυμείτε (υπάρχει χρόνος) μεταβείτε σε μία από τις πόλεις του χάρτη της 2ης διεύθυνσης (ενδείκνυται Ζάκυνθος) και προσθέστε περιληπτικά  το γεγονός  του 1944. Προσθέστε φωτογραφικό υλικό από την παρακάτω σελίδα

Συντακτικό
·         Μεταβείτε στην παρακάτω Διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/grammatiki_a_b_c/s_1_200.pdf  , διαβάστε προσεκτικά τη θεωρία  της σελίδας 148 για τις Αιτιολογικές επιρρηματικές προτάσεις και στην 149 για τις Αποτελεσματικές προτάσεις.
·         Μεταβείτε και στη διεύθυνση http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/eisodos.htm   επιλέξτε από την κίτρινη μπάρα επάνω  (οριζόντια) τον τίτλο "ΝΕΑ"  / Από το κεφάλαιο "Θεωρία για τη γραμματική και το συντακτικό της νέας ελληνικής" επιλέξτε "Δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις"  και στη συνέχεια «οι  αιτιολογικές  προτάσεις» και «οι αποτελεσματικές προτάσεις». 
.    Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο της σελίδας 88 του σχολικού βιβλίου , υπογραμμίστε τις τελικές,  και αιτιολογικές με κόκκινο και πράσινο χρώμα αντίστοιχα. Να εντοπίσετε επίσης τις ονοματικές βουλητικές και πλάγιες ερωτηματικές με κίτρινο και μπλε χρώμα αντίστοιχα. 
·         Επισκεφτείτε τη σελίδα 100-101 του σχολικού βιβλίου,  μελετήστε τις ομόηχες και παρώνυμες λέξεις και συμπληρώστε τα κενά του πίνακα της σελίδας 101. Να εντοπίσετε όσες περισσότερες μπορείτε στο κείμενο
    Στο Λεξικό Τριανταφυλλίδη  http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html μπορείτε να βρείτε  παράγωγες και σύνθετες λέξεις πληκτρολογώντας *πολεμ* και *ειρην* αντίστοιχα.




3ο     Φύλλο Εργασίας  Β΄  ΟΜΑΔΑ

ολομέλεια, ασκήσεις στις δευτερεύουσες (ονοματικές και επιρρηματικές που έχουν διδαχθεί από την αρχή της χρονιάς), καθώς και  συζήτηση με θέμα το ποίημα «Ειρήνη» του Ρίτσου, που θα μοιραστεί φωτοτυπημένο στους μαθητές.

Α΄ ΜΕΡΟΣ
Ολομέλεια, Κριτική, Αυτό/Αξιολόγηση, Συζήτηση

Β΄ ΜΕΡΟΣ
Επισκεφτείτε την παρακάτω σελίδα http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/eisodos.htm  επιλέξτε Νέα /Θεωρία για τη γραμματική και το συντακτικό της νέας ελληνικής/ Δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις / Ασκήσεις  και επιλέξτε τις δύο πρώτες ασκήσεις που αφορούν στη θεωρία της ενότητας και ασκηθείτε.

Γ΄ΜΕΡΟΣ
Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=FvI55Btf5cI


Από τη σειρά Αγρύπνια (1941-1953)

Γιάννης Ρίτσος, Ειρήνη

Στον Κώστα Βάρναλη

Τ' όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη.
Τ' όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη.
Τα λόγια τής αγάπης κάτω απ' τα δέντρα,
είναι η ειρήνη.

Ο πατέρας που γυρνάει τ' απόβραδο μ' ένα φαρδύ χαμόγελο στα μάτια
μ' ένα ζεμπίλι στα χέρια του γεμάτο φρούτα
κ' οι σταγόνες του ιδρώτα στο μέτωπό του
είναι όπως οι σταγόνες του σταμνιού που παγώνει το νερό στο παράθυρο
είναι η ειρήνη.

Όταν οι ουλές απ' τις λαβωματιές κλείνουν στο πρόσωπο του κόσμου
και μες στους λάκκους πούσκαψαν οι οβίδες φυτεύουμε δέντρα
και στις καρδιές πούκαψε η πυρκαϊά δένει τα πρώτα της μπουμπούκια η ελπίδα
κι οι νεκροί μπορούν να γείρουν στο πλευρό τους και να κοιμηθούν δίχως παράπονο
ξέροντας πως δεν πήγε το αίμα τους του κάκου,
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι η μυρωδιά τού φαγητού το βράδυ,
τότε που το σταμάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο δεν είναι φόβος,
τότε που το χτύπημα στην πόρτα σημαίνει φίλος,
και το άνοιγμα του παράθυρου κάθε ώρα σημαίνει ουρανός
γιορτάζοντας τα μάτια μας με τις μακρινές καμπάνες των χρωμάτων του,
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κ' ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει.
Τότε που τα στάχυα γέρνουν τόνα στ' άλλο λέγοντας: το φως το φως, το φως.
και ξεχειλάει η στεφάνη του ορίζοντας φως
είναι η ειρήνη.

Τότε που οι φυλακές επισκευάζονται να γίνουν βιβλιοθήκες,
τότε που ένα τραγούδι ανεβαίνει από κατώφλι σε κατώφλι τη νύχτα
τότε που τ' ανοιξιάτικο φεγγάρι βγαίνει απ' το σύγνεφο
όπως βγαίνει απ' το κουρείο της συνοικίας φρεσκοξυρισμένος ο εργάτης το Σαββατόβραδο
είναι η ειρήνη.

Τότε που η μέρα που πέρασε
δεν είναι μια μέρα που χάθηκε
μα είναι η ρίζα που ανεβάζει τα φύλλα τής χαράς μέσα στο βράδι
κ' είναι μια κερδισμένη μέρα κ' ένας δίκαιος ύπνος
τότε που νοιώθεις πάλι ο ήλιος να δένει βιαστικά τα κορδόνια του
να κυνηγήσει τη λύπη απ' τις γωνιές τού χρόνου
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι οι θημωνιές των αχτίνων στους κάμπους τού καλοκαιριού
είναι τ' αλφαβητάρι της καλοσύνης στα γόνατα της αυγής.
Όταν λες: αδελφέ μου - όταν λέμε: αύριο θα χτίσουμε
όταν χτίζουμε και τραγουδάμε
είναι η ειρήνη.

Τότε που ο θάνατος πιάνει λίγο τόπο στη καρδιά
κ' οι καμινάδες δείχνουν με σίγουρα δάχτυλα την ευτυχία,
τότε που το μεγάλο γαρύφαλλο του δειλινού
το ίδιο μπορεί να μυρίσει ο ποιητής κι ο προλετάριος
είναι η ειρήνη.

Η ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων
είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου
είναι το χαμόγελο της μάνας.
Μονάχα αυτό.
Τίποτ' άλλο δεν είναι η ειρήνη.
Και τ' αλέτρια που χαράζουν βαθιές αυλακιές σ' όλη τη γης
ένα όνομα μονάχα γράφουν:
Ειρήνη. Τίποτ' άλλο. Ειρήνη.

Πάνω στις ράγες των στίχων μου
το τραίνο που προχωρεί στο μέλλον
φορτωμένο στάρι και τριαντάφυλλα
είναι η ειρήνη.

Αδέλφια μου,
μες στην ειρήνη διάπλατα ανασαίνει
όλος ο κόσμος με όλα τα όνειρα του.
Δώστε τα χέρια, αδέλφια μου,
αυτό 'ναι η ειρήνη.

Από τη συγκεντρωτική έκδοση Ποιήματα [Β' Τόμος] (1978)
ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου