"ΕΛΕΝΗ" ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΦΥΛΛΑ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ



ΦΥΛΛΟ 1

ΟΜΑΔΑ Α

Ανοίξτε το εγχειρίδιο του μαθητή: Δραματική Ποίηση-Ευριπίδη Ελένη. http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/eleni/math1.pdf
Στη συνέχεια διατρέξτε τον Πρόλογο (σελ.10-20) και την Πάροδο (σελ.24-28).Αναζητήστε και καταγράψτε στον πίνακα τους στίχους στους οποίους φαίνεται ότι οι παράγοντες που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά της Ελένης είναι η απόδειξη της συζυγικής πίστης και της αφοσίωσής της (καινή Ελένη).


ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ



















1.      Αφού ολοκληρώσετε την έρευνά σας, καταγράψτε τα ευρήματα της Β΄ ομάδας στον παρακάτω πίνακα.














2.      Διαβάστε το απόσπασμα από την Ελένη του Γ. Σεφέρη ( παράλληλο 6, σελ.21) στη διεύθυνση

   Αφού το συσχετίσετε με τους στίχους που έχετε καταγράψει, γράψτε ένα κείμενο  
στο Word, όπου θα αναφέρετε τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει μια γυναίκα, που η συζυγική τιμή της σπιλώνεται από ανυπόστατες φήμες. Ισχύουν τα ίδια και σήμερα;
3. Επισκεφτείτε τους παρακάτω δικτυακούς τόπους και αναζητήστε φωτογραφίες που απεικονίζουν την ωραία Ελένη. Στη συνέχεια συγκεντρώστε το υλικό και δημιουργήστε μια προβολή παρουσίασης ( power point), όπου θα διατυπώσετε τις παρατηρήσεις σας για τον τρόπο που αποδίδεται καλλιτεχνικά η ηρωίδα.






ΦΥΛΛΟ 1

ΟΜΑΔΑ Β

      Ανοίξτε το εγχειρίδιο του μαθητή: Δραματική Ποίηση-Ευριπίδη Ελένη

Στη συνέχεια διατρέξτε το Β΄ Επεισόδιο (σελ.50-76).Αναζητήστε και καταγράψτε στον πίνακα τους στίχους στους οποίους φαίνεται ότι οι παράγοντες που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά της Ελένης είναι η απόδειξη της συζυγικής πίστης και της αφοσίωσής της (καινή Ελένη).

ΚΑΙΝΗ  ΕΛΕΝΗ






















1.Αφού ολοκληρώσετε την έρευνά σας, καταγράψτε τα ευρήματα της Α΄ομάδας στον παρακάτω πίνακα.












2.Μελετήστε το απόσπασμα από την Ελένη του Γ. Ρίτσου (παράλ.7,σελ.37) στη διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/eleni/math1.pdf .Λαμβάνοντας
υπόψη τους στίχους που καταγράψατε,  σε κείμενο που θα συνθέσετε στο Word, απαντήστε στο ερώτημα αν η ομορφιά εξασφάλισε στην Ελένη μια ευτυχισμένη προσωπική και κοινωνική ζωή.

3. Επισκεφτείτε τους παρακάτω δικτυακούς τόπους και αναζητήστε φωτογραφίες που απεικονίζουν την ωραία Ελένη. Στη συνέχεια συγκεντρώστε το υλικό και δημιουργήστε μια προβολή παρουσίασης( power point), όπου θα διατυπώσετε τις παρατηρήσεις σας για τον τρόπο που αποδίδεται καλλιτεχνικά η ηρωίδα.


ΦΥΛΛΟ 1

ΟΜΑΔΑ Γ

 Ανοίξτε το εγχειρίδιο του μαθητή: Δραματική Ποίηση-Ευριπίδη Ελένη.
Στη συνέχεια διατρέξτε τον Πρόλογο (σελ.10-20) και την Πάροδο (σελ.24-28). Αναζητήστε και καταγράψτε στον πίνακα τους στίχους στους οποίους παρουσιάζεται η ομηρική εκδοχή της Ελένης, της άπιστης και προδότρας συζύγου (παραδοσιακή Ελένη).


ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ  ΕΛΕΝΗ


















1.Αφού ολοκληρώσετε την έρευνά σας, καταγράψτε τα ευρήματα της Δ΄ ομάδας στον παρακάτω πίνακα.














2.Μελετήστε το απόσπασμα της Σαπφούς ( παράλληλο 3,σελ.59) στη διεύθυνση
την Ελένη αντανακλά το ποίημα; Σε κείμενο που θα συνθέσετε στο Word απαντήστε στο ερώτημα και καταγράψτε πώς αντιδρά, σύμφωνα με την ποιήτρια, μια γυναίκα παρασυρμένη από το πάθος.

3. Επισκεφτείτε τους παρακάτω δικτυακούς τόπους και αναζητήστε φωτογραφίες που απεικονίζουν την ωραία Ελένη. Στη συνέχεια συγκεντρώστε το υλικό και δημιουργήστε μια προβολή παρουσίασης ( power point), όπου θα διατυπώσετε τις παρατηρήσεις σας για τον τρόπο που αποδίδεται καλλιτεχνικά η ηρωίδα.
      

ΦΥΛΛΟ 1

ΟΜΑΔΑ Δ

      Ανοίξτε το εγχειρίδιο του μαθητή: Δραματική Ποίηση-Ευριπίδη Ελένη

Στη συνέχεια διατρέξτε το Β΄ Επεισόδιο (σελ.50-76). Αναζητήστε και καταγράψτε στον πίνακα τους στίχους στους οποίους παρουσιάζεται η ομηρική εκδοχή της Ελένης, της άπιστης και προδότρας συζύγου (παραδοσιακή Ελένη).
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ  ΕΛΕΝΗ






















1.Αφού ολοκληρώσετε την έρευνά σας, καταγράψτε τα ευρήματα της Γ΄ ομάδας στον παρακάτω πίνακα.














2.Διαβάστε το κατηγορητήριο της Ανδρομάχης εναντίον της Ελένης (παράλ. 2 σελ. 13)  στη διεύθυνση   http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/eleni/math1.pdf
 Γράψτε ένα κείμενο στο Word, στο οποίο θα εξηγείτε την έλλειψη συμπαράστασης και τη σκληρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται η άπιστη σύζυγος από την Τρωαδίτισσα, αν και είναι του ιδίου φύλου.

3.Επισκεφτείτε τους παρακάτω δικτυακούς τόπους και αναζητήστε φωτογραφίες που απεικονίζουν την ωραία Ελένη. Στη συνέχεια συγκεντρώστε το υλικό και δημιουργήστε μια προβολή παρουσίασης( power point), όπου θα διατυπώσετε τις παρατηρήσεις σας για τον τρόπο που αποδίδεται καλλιτεχνικά η ηρωίδα.
     


ΦΥΛΛΟ 2

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ

ΟΜΑΔΑ Α

Πλοηγηθείτε στις διευθύνσεις:

1.http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/home.htm (όψεις της καθημερινής ζωής-χάρτης πλοήγησης-ο θεσμός της οικογένειας, Πηγές)
2.http://sgtogias.tripod.com/articles/ancientathens.html#02 (Μια ημέρα από τη ζωή μιας Αθηναίας-Διαζύγια , Γάμος)
3.http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1  ( Αναζήτηση: Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα/Στον οίκο του συζύγου )
4.http://www.mikrosapoplous.gr/texts1.htm  (Κείμενα με μετάφραση-Ευριπίδη Μήδεια-2ο Επεισόδιο, στίχοι 230-251)

Επεξεργαστείτε το υλικό και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

Μπορούσε μια γυναίκα να ζητήσει διαζύγιο; Καταγράψτε τη διαδικασία.

Σύμφωνα με τη Μήδεια έχει η γυναίκα διεξόδους σ’ ένα κακό γάμο;

Τι προβλεπόταν για τις χήρες;


Με βάση το υλικό που μελετήσατε γράψτε ένα  κείμενο δύο παραγράφων με θέμα : «Γαμήλια έθιμα στην κλασική Αθήνα (προίκα, συνοικέσιο, τελετές)».

ΦΥΛΛΟ 3

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ

ΟΜΑΔΑ  Β

Πλοηγηθείτε στις διευθύνσεις:
 
1.http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1  (  Αναζήτηση: Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα/Στον οίκο του συζύγου-Στον οίκο του πατέρα)
3.http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/home.htm (χάρτης πλοήγησης-Ο θεσμός της οικογένειας, Πηγές)

 Επεξεργαστείτε το υλικό και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

Ποιος είναι ο ρόλος της Αθηναίας συζύγου μέσα στο γάμο;

Ποια προνόμια έχει η εταίρα και ποια η θέση της στην αθηναϊκή κοινωνία;

Γιατί οι γυναίκες των κατώτερων τάξεων απολαμβάνουν περισσότερες ελευθερίες;

Με βάση το υλικό που συλλέξατε και μελετήσατε, συντάξτε ένα κείμενο στο οποίο μια Αθηναία μητέρα δίνει συμβουλές στην κόρη της για τον έγγαμο βίο
τις παραμονές του γάμου της.


ΦΥΛΛΟ  4

         Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

ΟΜΑΔΑ  Γ


Πλοηγηθείτε στις διευθύνσεις:
1. http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (Αρχαία Ελληνικά-Σώματα κειμένων-Ανθολόγιο Αττικής Πεζογραφίας- Κατάλογος κειμένων-Θουκυδίδου Ιστορίαι 2.45.2)
2. http://sgtogias.tripod.com/articles/ancientathens.html#02 (Μια ημέρα από τη ζωή μιας Αθηναίας).
3.http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/home.htm  ( Όψεις της καθημερινής ζωής- θεσμός της οικογένειας- Πηγές).

Επεξεργαστείτε το υλικό και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

Ποια είναι η κυρίαρχη αντίληψη για τη γυναίκα στη δημοκρατική Αθήνα;

Πώς καταγράφεται η καθημερινότητα της εύπορης Αθηναίας;

Αφού περιηγηθείτε και στις παρακάτω διευθύνσεις, καταγράψτε τις κοινωνικές εκδηλώσεις στις οποίες συμμετείχαν οι Αθηναίες.

http://www.ime.gr/chronos/05/gr/culture/index_400.html (Πολιτισμός,       γιορτές, λήμμα Παναθήναια- Θεσμοφόρια)
    http://www.parthenonfrieze.gr/#/view/t (Παράδοση πέπλου- Εργαστίνες)

Συντάξτε ένα κείμενο που θα βασίζεται στην υπόθεση ότι οι γυναίκες παίρνουν το λόγο στην εκκλησία του δήμου:Ποια δικαιώματα θα διεκδικούσαν για τη βελτίωση της κοινωνικής τους θέσης;

ΦΥΛΛΟ 5

ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ

ΟΜΑΔΑ Δ

Αφού περιηγηθείτε στις παρακάτω διευθύνσεις και μελετήσετε το υλικό, απαντήστε στις ερωτήσεις:

1.http://www.ime.gr/chronos/05/gr/society/index.html  (Κοινωνία, λήμμα: γυναίκες)
2.http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/home.htm  (Χάρτης πλοήγησης- Όψεις της καθημερινής ζωής- θεσμός της οικογένειας)
3.http://sgtogias.tripod.com/articles/ancientathens.html#02 (Μια ημέρα από τη ζωή μιας Αθηναίας- η παντρεμένη, οι φτωχές)
 (Τόπος και Άνθρωποι-κατοικία-το σπίτι του Ευθύβουλου -γυναικωνίτης-πινακοθήκη)
5.http://www.bbc.co.uk/schools/ancientgreece/ (home life-families and womens lives)


Ποιες ήταν οι ευθύνες της εύπορης συζύγου μέσα στο σπίτι;

Πώς διαφοροποιείται η καθημερινότητα των γυναικών του λαού;

Με αντιγραφή και επικόλληση μεταφέρετε στο φύλλο παραστάσεις από αγγεία που απεικονίζουν ασχολίες των γυναικών μέσα στο σπίτι.

Συντάξτε ένα κείμενο στο οποίο μια γυναίκα από τα λαϊκά στρώματα, απευθυνόμενη σε μια φίλη της παρουσιάζει μια μέρα από τη σκληρή καθημερινότητά της.


ΦΥΛΛΟ  6
(κοινό για όλες τις ομάδες)


Παρακολουθήστε τα αποσπάσματα από την παράσταση ΕΛΕΝΗ του ΚΘΒΕ
και του θεάτρου ΚΝΩΣΣΟΣ
     




και συζητήστε τις ενδυματολογικές επιλογές του σκηνοθέτη . Ποια αντίληψη για την ηρωίδα προβάλλουν αυτές; Προτείνετε τη δική σας άποψη για τη σκευή (ρούχα, μακιγιάζ) της ηρωίδας, λαμβάνοντας υπόψη τη μόδα της εποχής σας.

Μεταβείτε στη διεύθυνση

      και θυμηθείτε τα μέρη και τους συντελεστές της παράστασης παίζοντας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου